חברי שואלים אותי: מדוע החלטתי לעזוב עסק משגשג תפקיד בכיר בתקשורת כמנכ"ל ובעלים של תחנות רדיו, עמדת השפעה חזקה וכמובן משכורת מובטחת וקבועה. התשובה מאוד ברורה לי: אני אוהב את חיפה, ואחרי כ-40 שנה בתקשורת הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. זה הזמן לעשות למען תושבי העיר ולמען ילדי ונכדי כדי שהם ימשיכו לחיות כאן ולא יעזבו לתל-אביב" (דני נישליס ב-28 במאי אשתקד, מכריז בסרטון וידיאו פומבי על עזיבת "העסקים המשגשגים" לטובת עשייה פוליטית)
הפסקתי לחלוטין את עשייתי הפוליטית" (דני נישליס בתחילת השבוע, בהודעה לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו)

אחרי שרשרת של התחמקויות תמוהות, תשובות סותרות ואיום מפורש בסנקציות מצד הרשות השנייה – הגיש דני נישליס את התפטרותו מתפקידו כחבר מועצת העיר חיפה. ההתפטרות הגיעה רגע לפני שהרשות השנייה הפעילה את האיום החריג והתקיף כנגדו, ולפיו תיטול ממנו לאלתר את מניותיו ברדיו חיפה אם לא יעזוב את המועצה.

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הגוף המפקח בין השאר על הרדיו האזורי, הודיעה לנישליס עם היבחרו למועצת העיר כי עליו למכור את אחזקותיו ברדיו חיפה ולעזוב את תפקידי מנכ"ל הרדיו ויו"ר דירקטוריון רדיו תל-אביב. נישליס ביקש שהות של חצי שנה, שבמהלכה הוחזקו המניות בנאמנות עיוורת, ואז ביקש ארכה נוספת, הודיע כי יתפטר ואז, כלל הנראה, חזר בו. כעת, במכתב שמיען ליו"ר הרשות אילן אבישר, למנכ"ל הרשות וליו"ר ועדת הרדיו, הודיע נישליס כי התפטר מתפקידו כחבר מועצת העיר וביקש לשוב לתפקידו כמנכ"ל רדיו חיפה – תפקיד שעזב דה-פקטו כשהחל קמפיין הבחירות, על אף שבפועל המשיך לפקוד את התחנה.

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, 2012 (צילום: יואב ארי דודקביץ')

ראש עיריית חיפה יונה יהב (צילום: יואב ארי דודקביץ')

בהתפטרותו של נישליס, על אף שהיא מסיימת לכאורה את הסאגה המביכה שלו מול הרגולטור, עדיין אין כדי להסיר את העננה סביב התנהלותו והתנהלות ראש העירייה יונה יהב, שנישליס נבחר כמס' 3 בסיעתו. מאז יום רביעי שעבר מתנהלים השניים כאילו מדובר בהחלטה אישית שלהם, ולא במחויבות ציבורית המעוגנת בכללי מינהל תקין. למכתב ששלח לרשות השנייה צירף נישליס גם את מכתב ההתפטרות שהגיש ליהב, כבר ביום חמישי האחרון, ובו הוא מצהיר "בצער" על התפטרותו, בגלל נהלי הרשות השנייה.

אם אכן נחת המכתב הזה על שולחנו של יהב ביום חמישי שעבר, כפי שמעיד התאריך המתנוסס עליו, הרי שיהב נטה להתעלם מתוכנו. באותו היום הופיעה כתבה במקומון החיפאי "כל-בו" ובה נשאל יהב על התפטרותו של נישליס. יהב השיב בנחרצות: "הוא לא מתפטר".

גם לסביבתו הקרובה שידר ראש עיריית חיפה כי לעת עתה נישליס עדיין לא קיבל החלטה, וגילה הבנה למשחקי המחבואים של נישליס מול הרשות השנייה, שניסתה לאכוף את כלליה הנוגעים לניגודי עניינים של בעלי תחנות רדיו. יהב ונישליס העדיפו להעמיד פנים ממש עד הרגע האחרון כאילו כל האפשרויות בידיהם, ושמרו את הקלפים קרוב לחזה גם אחרי שעידכנו את הרשות השנייה בדבר ההתפטרות.

נישליס עצמו גם נמנע מלעדכן את חברי המועצה בדבר התפטרותו, ובישיבה שהתקיימה ביום רביעי שעבר מילא פיו מים ושידר עסקים כרגיל. עד עתה טרם קיבלו חברי המועצה הודעה רשמית, וגם מחליפתו המיועדת של נישליס, סופי נקש, הממוקמת במקום החמישי ברשימת חיפה-שלנו של יהב, טרם התבשרה על מינויה. בתשובה לשאלותינו סירבה נקש לאשר או להכחיש את הדברים ומסרה: "את כל השאלות תפנו בבקשה לדובר העירייה".

כאשר התמודד נישליס על מקום לצדו של יהב במועצת העיר, הבטיח לבוחרים כי החברות במועצה לא תהיה בגדר חלטורה. "נמאס לי לראות את חברי מועצת העיר העייפים והאלמונים שכמעט אף אחד לא מכיר אותם ולא יודע מה הם עשו בחמש השנים האחרונות. נמאס לי כבר שאת כסאות חברי המועצה ממלאים פוליטיקאים שמרבית עיסוקם הוא לשמור את המקום שלהם כדי שלא ייפלטו החוצה כדי לחפש עבודה...", הבטיח באחד הסרטונים שהפיץ לבוחרים, ובו הבטיח לסייע ליונה יהב "לסייע לנהל את העיר הזאת כעסק לכל דבר".

עכשיו מתברר שכאשר מעמידים בפני נישליס את האולטימטום – הוא בוחר בעסק האמיתי, ברדיו, על פני "העסק" של העיר חיפה.

מודעה למכרז מחטף על מנכ"לות אתו"ס, 16.6.14

מודעה למכרז מחטף על מנכ"לות אתו"ס, 16.6.14

למעשה ההתפטרות מהמועצה כלל לא שמה קץ לניגודי העניינים של נישליס. הלה ימשיך ככל הנראה להחזיק בתפקידו כיו"ר אתו"ס (החברה לאמנות, תרבות וספורט חיפה), המפיקה ומתאמת את מרבית אירועי התרבות בעיר, וזאת חרף ניגוד העניינים בין תפקיד ציבורי זה לבין בעלותו על הרדיו, הנהנה מפרסום של אירועי התרבות בעיר.

בעיריית חיפה הופתעו לגלות כי לאחר חצי שנה שבה פעלה אתו"ס ללא מנכ"ל, פורסם שלשום מכרז מזורז לאיתור מנכ"ל. ועדת האיתור לתפקיד (שבה חבר גם נישליס עצמו) איפשרה למועמדים להגיש הצעות רק עד ה-30.6.14, פרק זמן קצר במיוחד. בתקנון המכרז נכתב כי ועדת האיתור רשאית לפנות גם למועמדים מטעמה. גורם בעירייה ציין: "אנו חוששים מהמכרז הזה, ותמהים מה היה דחוף דווקא השבוע לפרסם אותו, ומדוע הזמן הקצר להגשת מועמדויות, אשר מעורר חששות לגבי האופן שבו ייבחר המנכ"ל הבא".