ראודור בנזימן, שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 והתפטר בעקבות שידור ההתנצלות בפני שלדון אדלסון, טוען כי הודיע לחברי מועצת הרשות השנייה, בישיבה שנערכה ימים אחדים לאחר התפטרותו, כי ההתנצלות לא היתה מוצדקת וכי נכפתה עליו. כך עולה מטור מאת בנזימן, הרואה אור בגיליון החדש של המגזין "ליברל".

בנזימן: "בישיבה אמרתי באופן ברור שההתנצלות נכפתה עלינו, שלא היה לה צידוק מקצועי ושלמיטב הבנתי הסיבה לכך נעוצה באי-יכולתם ובאי-רצונם של בעלי המניות לעמוד בהליך המשפטי היקר שעלול היה להיכפות עליהם"

עד כה לא פורסם כי כך הציג המנכ"ל המתפטר את ההתנצלות בפני המועצה.

פרוטוקול הישיבה ששיחררה הרשות השנייה לציבור הרחב, לאחר מאבק משפטי מתמשך של עמותת "הצלחה", לא כלל את השימוע שנערך לאנשי ערוץ 10, אלא רק את השיחה בין חברי המועצה שהתקיימה לאחריו. בראיונות שהעניק בעבר בנזימן, לדוד דרעי ולאבנר הופשטיין, אמר המנכ"ל לשעבר כי לטעמו ההתנצלות לא היתה מוצדקת וכי נכפתה עליו, אולם לא פורסם כי הציג עמדה זו גם בפני מועצת הרשות השנייה.

בטור שפירסם בגליון יוני של המגזין "ליברל" כותב בנזימן: "בישיבה אמרתי באופן ברור שההתנצלות נכפתה עלינו, שלא היה לה צידוק מקצועי ושלמיטב הבנתי הסיבה לכך נעוצה באי-יכולתם ובאי-רצונם של בעלי המניות לעמוד בהליך המשפטי היקר שעלול היה להיכפות עליהם".

בהמשך הטור מוסיף בנזימן: "רוב חברי המועצה הנידו בראש בנימוס, היו כמה שאלות והיה ברור שאף אחד לא מתכוון ברצינות לעשות משהו בנידון. היחידה שגילתה לוחמנות היתה חברת המועצה לשעבר מירב אלוש-לברון, אבל מהר מאוד זה גלש לוויכוח בין חברי המועצה לבין עצמם. היה רגע אחד שבו הרמתי מעט את הקול, כשאחד מהם ניסה להגשים לי את הסיוט והציע את התיזה שההתנצלות היתה מוצדקת. לזכותם ייאמר שהרעיון הוסר חיש קל מעל הפרק".

ראודור בנזימן (צילום: משה שי)

ראודור בנזימן (צילום: משה שי)

יצוין כי מהפרוטוקולים עולה כי בישיבת ההמשך, חברי המועצה דווקא דנו ברצינות באפשרות שעיתונאי הערוץ התרשלו וכי ההתנצלות היתה לכן מוצדקת.

עיקר טורו של בנזימן מוקדש להתנגחות בעיתונאית וחוקרת התקשורת ענת באלינט, בשל דברים שכתבה באתר זה על הופעתו של בנזימן בפני מועצת הרשות השנייה, ובבאלינט וברינו צרור בשל ראיון שהעניקה באלינט לצרור בתוכניתו בגלי-צה"ל בנושא פרשת ההתנצלות. באלינט העריכה כי בנזימן לא נתן תמונה בהירה של האירועים כשהופיע בפני מועצת הרשות השנייה. בטורו טוען בנזימן כי הציג את הדברים כהווייתם.