בשבועות האחרונים, מאז שהחלו לעסוק בבחירות לנשיאות, הרבו כלי התקשורת להשמיץ את משכן הנשיא. בעלי דעות וטורים בעיתונות הכתובה ובכלי התקשורת האלקטרוניים אמרו או כתבו כי אין עוד מקום לקיומו של משכן הנשיא. הם טענו שזהו מוסד מיותר שמבזבז עשרות מיליוני שקלים בשנה, ולכן יש לנעול אותו, להעביר את סמכויות הנשיא בנושאי חנינה לשר המשפטים ובנושא קשרי חוץ לשר החוץ.

הדעת נותנת שכלי תקשורת שזו עמדתם ידווחו על המאבק בין המועמדים בעמודים פנימיים או בשולי מהדורות החדשות, אבל באורח פלא, ללא שום קשר לעמדות של בעלי הטורים והדעות על ערכו של המוסד הזה, ביום שלישי השבוע, כשההתמודדות על כהונת נשיא המדינה הגיעה לקו הגמר, התייצבו כל רשתות הטלוויזיה, תחנות הרדיו ואתרי האינטרנט בשעת בוקר מוקדמת במשכן הכנסת, ובמשך שש שעות רצופות דיווחו ללא הפוגה על כל תנועה, פיהוק, גיהוק ושיהוק של כל ח"כ.

הסתובבתי בין האולפנים המאולתרים שהוקמו בקומה השנייה של משכן הכנסת ולא האמנתי למראה עיני. כל כוכבי התקשורת הטלוויזיוניים – החל מיונית לוי, אמנון אברמוביץ' ואודי סגל בערוץ 2 , דרך תמר איש-שלום ורביב דרוקר בערוץ 10, וכלה בגאולה אבן ואיילה חסון בערוץ 1 – ישבו שעות ארוכות (מתשע בבוקר עד שלוש אחר הצהריים), מילאו את הזמן בפטפטת בלתי פוסקת וריאיינו כל ח"כ מזדמן רק כדי לשאול אותו שאלה דומה לזו ששאלו דקותיים קודם לכן ח"כ אחר.

כתבים משוטטים כמו סיוון רהב-מאיר, דפנה ליאל ואחרים שאיני זוכר את שמותיהם עמדו בקומה השלישית, סמוך ליציאת הח"כים מהמליאה, ארבו לכל ח"כ שיצא וניסו לסחוט ממנו עוד אמירה או תגובה או משהו כדי להעביר עוד כמה דקות שידור. ראיתי את רהב-מאיר מתנצלת על שהח"כים לא כל-כך משתפים פעולה, וח"כ מרב מיכאלי אף העזה לומר שאינה רוצה להתראיין. שומו שמים!

בתום השידור הישיר והארוך לעייפה, הם חזרו לאולפנים הממוזגים והמשיכו לסכם, להעריך, להראות תמונות, להשמיע פרשנים ולספר על ההיסטוריה המעניינת והצבעונית כשלעצמה של הנשיא הנבחר.

ונשאלת השאלה, אם מוסד הנשיאות הוא מיותר, זניח, לא חשוב וכדומה, ויש הסבורים שהגיעה העת לסגור אותו, מדוע לשדר ברציפות במשך שעות ארוכות את מה שהתרחש במליאה ובמסדרונות? הלא ניתן בנקל להסתפק במתן מידע מתומצת על תוצאות ההצבעה בסיבוב הראשון ולאחר מכן בסיבוב השני והמכריע במסגרת מבזקי החדשות או במקרה הטוב בתוכניות האקטואליה של רפי רשף (ערוץ 10) או "שש עם עודד בן-עמי" (ערוץ 2) .

גדעון אלון הוא הכתב הפרלמנטרי של "ישראל היום"