השופטת ענת ברון, מבית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו, הפצירה אתמול (שלישי, 10.6.14) בבאי-כוחם של ענת קם ועיתון "הארץ" להידבר ביניהם ולהגיע להסכמות במסגרת הליך גישור.

קם, שהדליפה לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו מסמכים צבאיים רבים, כמה מהם מסווגים, הגישה לפני כשנה תביעה בטענה כי התרשלות "הארץ" הביאה לחשיפתה כמקור. באמצעות עו"ד אילן בומבך דרשה קם פיצוי בסך 2.6 מיליון שקל. באי-כוחו של "הארץ", עורכי-הדין מיבי מוזר וטל ליבליך, טענו מנגד כי עובדי העיתון לא התרשלו ואינם אחראים לחשיפתה כמקור.

"מה עם הליך הגישור?", שאלה השופטת ברון במסגרת דיון מקדמי בתיק. "הוא לא הציע", השיב עו"ד מוזר, בכוונו לעו"ד בומבך. "אני הצעתי", הבהירה השופטת ברון.

"אנחנו נותנים הזדמנות לחברי לחשוב אם התביעה המוזרה הזו צריכה להישאר", אמר עו"ד מוזר. "אולי בכל זאת יחזור בו, כי אני באמת חושב שזו תביעה מוזרה". "עו"ד מוזר", העירה השופטת ברון, "אינני יודעת אם התביעה מוזרה. אלה דברים שיצטרכו להתברר.

"אני לא ממליצה על גישור כדבר שבשגרה בכל תיק", הוסיפה השופטת ברון, "אבל נדמה לי שאולי דווקא משום שהליך גישור לא מדבר לעומת הליך שמתנהל בבית-משפט, אני חושבת שצריך לשקול בחיוב את הנושא הזה כאן". שני הצדדים הסכימו לתת הזדמנות לאפשרות של גישור, אם כי עו"ד מוזר העיר שללקוחותיו כבר "יש דעה מגובשת" ביחס לתביעה.

"השאלה אם תהיה הסכמה [של הלקוחות לפתוח בהליך גישור]", אמר עו"ד בומבך לקראת סיום הדיון. "אני משום-מה נוטה לחשוב שכן", השיבה השופטת ברון.

6373-04-13