מנחם זילברמן, 1990 (צילום: משה שי)

מנחם זילברמן, 1990 (צילום: משה שי)

"מעריב" יפצה את הבדרן מנחם זילברמן ב-7,500 שקל ויעניק לו את הזכות לפרסם ללא תשלום שתי מודעות פרסום עצמיות בגודל שמינית עמוד במוסף סוף-השבוע של "ז'ורנל", כך הוסכם במסגרת הסדר גישור שנחתם בשבוע שעבר.

בתחילת השנה תבע זילברמן מהעיתון 200 אלף שקל בשל משפט שכתב העיתונאי ניב הדס במסגרת טור ביקורת שפורסם בגליון הבכורה של המוסף "ז'ורנל". הדס ביקר את תוכנית הטלוויזיה "חי בלה-לה לנד", ובהתייחס לבדרנים ישראלים החיים בארה"ב כתב, בין היתר, כך: "מנחם זילברמן, שהסתלק מישראל בגלל חובות ועובד בלוס-אנג'לס כמדריך טיולים עם התמחות באכילת ראשיהם של התיירים".

בכתב התביעה, שהוגש על-ידי עו"ד דורית זילברמן, נטען כי זילברמן לא הסתלק מישראל בשל חובות. עוד נטען כי הביטוי "עם התמחות באכילת ראשיהם של התיירים" מדמה מצב שבו זילברמן "הוא הקניבל שתפס לבנים תמימים שהגיעו אליו ליבשת והוא עורף את ראשיהם".

"רכילות זו פגעה פגיעה חמורה בשמי הטוב ובמוניטין המקצועי שלי", הצהיר זילברמן בפני בית-המשפט, "ללא הצדקה וללא רגישות ותוך פגיעה ברגל גסה ובאופן חמור בעבודתי, בפרנסתי, בשמי הטוב ובמוניטין שעמלתי כל חיי לבנותם. [...] מאז פרסום הכתבה אני מוצף בטלפונים המנסים לברר מה אמת בכתבה, ועלי להסביר ולהתנצל ולהתמודד עם השמועה". לדבריו, בעקבות הפרסום ביטלו לקוחות רבים את ההרשמה לסיוריו.

בכתב ההגנה, שהוגש על-ידי עו"ד עמית דולב, נטען כי המשפט "עם התמחות באכילת ראשיהם של התיירים" הינו בגדר הבעת דעה לגיטימית, ומכל מקום משמעותו שונה מזו המיוחסת לו בכתב התביעה ("דמיונו של התובע, לא זו בלבד שהוא פורה, הוא פשוט חולני", נכתב בהקשר זה). באשר לטענה כי זילברמן "הסתלק מישראל בגלל חובות", הובהר כי אמירה זו נבעה מטעות שנעשתה בתום לב, וכי העיתון פירסם התנצלות שלפיה "בשגגה נכתב שזילברמן עזב את הארץ בשל חובות, ואנו מתנצלים על הטעות".

כעת, כאמור, יזכה זילברמן לפיצוי כספי צנוע ולשתי מודעות חינם, בלי ש"מעריב" יודה בטענותיו. המלים "שהסתלק מישראל בגלל חובות" נמחקו זה מכבר מטקסט הכתבה המופיע באתר nrg, המלים "עם התמחות באכילת ראשיהם של התיירים" עדיין מתנוססות שם בגאון.

46865-01-12