הבוקר ב-11:00 פורסם בפייסבוק הרשמי של צה"ל באנגלית סרטון עם הסבר על מנהג העמידה בצפירה ביום הזיכרון. בדברי ההסבר נכתב (תרגום מאנגלית):

היום, בכל רחבי ישראל, אנשים יעמדו בדממה בהישמע הצפירה. הקול מסמן רגע לזכור את קורבנות הטרור ו-23,169 החיילים שנפלו מאז נוצרה ישראל [Israel’s creation במקור]. ברגע הזה, ישראלים יפסיקו כל מה שהם עושים, בכל מקום שבו הם נמצאים, ויעמדו דום לכבד את אלה שאיבדנו".

שגיאה עובדתית אחת היא שמניין הנופלים מתחיל הרבה לפני הקמת המדינה – החלל הראשון המונצח בו הוא אהרון הרשלר, שנרצח ב-1873 על-ידי ערבים שפרצו לבית משפחתו במשכנות-שאננים בירושלים.

שגיאה עובדתית שנייה היא שהסרטון המצורף מציג אנשים עומדים בצפירה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה האחרון, ב-28.4.14, ולא ביום הזיכרון הנוכחי או באחד מקודמיו. המידע הזה מופיע די בהיחבא בפינת הסרטון למשך פחות מעשר שניות: "Filmed on 4.28.2014", כפי שגילה אמיר בן-דוד.

שגיאה עובדתית שלישית היא שהמספר 23,169 אינו מתייחס רק למספר הנופלים מקרב חיילי צה"ל, כפי שנכתב בהודעת דובר צה"ל, אלא גם לחללי המשטרה, השב"ס, כוחות כיבוי האש וההצלה, השב"כ והמוסד. מניין חללי צה"ל נמוך יותר.

סרטון צפירה ביום השואה עם הכיתוב על יום הזיכרון (צילום מסך מעמוד הפייסבוק של צה"ל באנגלית)

סרטון צפירה ביום השואה עם הכיתוב על יום הזיכרון (צילום מסך מעמוד הפייסבוק של צה"ל באנגלית)