יו"ר אגודת העיתונאים בתל-אביב, אבי פז, פורש מתפקידו. פז נבחר לתפקיד יושב-ראש הנהלת האגודה בתחילת 2009 ואמור היה לסיים את כהונתו בתחילת חודש מרץ הקרוב, אך הוא עתיד לפרוש מהתפקיד כבר בשבועות הקרובים.

בסיום ישיבת ההנהלה האחרונה הודיע פז כי בקרוב יחל לעבוד בעבודה שאינה קשורה בתחום העיתונות, ובשל כך אפשר שיפרוש מהתפקיד. הבוקר אישר פז ל"העין השביעית" כי הוא אכן קיבל החלטה להתמקד בעבודה אחרת, כך שלא יוכל להקדיש די זמן לתפקיד יו"ר האגודה. לדבריו, אין קשר בין הנעשה באגודת העיתונאים בתל-אביב ובין החלטתו. "חשוב שמי שיכהן בתפקיד יוכל להקדיש לו זמן ותשומת לב, ואני לא אוכל לעשות זאת", אמר.

יו"ר אגודת העיתונאים היוצא אבי פז (משמאל) ומנכ"ל האגודה יוסי בר-מוחא (צילום: "העין השביעית")

יו"ר אגודת העיתונאים היוצא אבי פז (משמאל) ומנכ"ל האגודה יוסי בר-מוחא (צילום: "העין השביעית")

בתקופת כהונתו כיו"ר האגודה נחשב פז ליד ימינו של המנכ"ל יוסי בר-מוחא, והוביל כתף אל כתף עם המנכ"ל את המהלכים הבולטים: גיוס דוברים ואנשי יחסי-ציבור לאגודה, שיפוץ מסיבי של בית-סוקולוב והפקת כנס אילת השנתי. לאחרונה תמך בהארכת כהונתו של בר-מוחא כמנכ"ל, לאחר שתי קדנציות בנות חמש שנים כל אחת, לקדנציה שלישית של חמש שנים נוספות.

בישיבת ההנהלה הקרובה צפוי פז להודיע על החלטתו, ואת מקומו ימלא יו"ר זמני עד לבחירות הכלליות לבחירת מוסדות האגודה, העתידות להתקיים ב-3 במאי. מתוך ההנהלה שתיבחר ייבחר יו"ר האגודה הבא.

בפרוטוקול של אותה ישיבת הנהלה, שפורסם באתר NEWS1, מתועדת הדרך שבה הגיעה ההנהלה להחלטה שיש להאריך את כהונת המנכ"ל בחמש שנים נוספות. תקנון האגודה מאפשר בחירה של מנכ"ל לכהונה של חמש שנים עם אפשרות להאריכה לחמש שנים נוספות. היועץ המשפטי של האגודה, עו"ד אילן בומבך, הסביר לחברי ההנהלה מדוע למעשה נוסח זה אינו פוסל אפשרות של הארכת הכהונה גם למנכ"ל שכיהן כבר שתי קדנציות רצופות בנות חמש שנים כל אחת.

"לא כתוב לגבי הארכות נוספות", ציין בומבך, "אין הסדר שלילי". בומבך ציין בהמשך הדיון כי בידיו הנוסח המקורי שקבעה לפני תריסר שנים ועדת היגוי שדנה בתקנון, ושם נכתב כי "משך הכהונה של מנכ"ל האגודה כחמש שנים, באישור הוועד ניתן להאריך בחמש שנים נוספות ולא יותר מכך". בומבך ציין כי "כך היה כתוב בהתחלה", אולם "יד נעלמה מחקה בצורה מודגשת" את המלים "ולא יותר מכך", ועל כן אין מניעה לאשר לבר-מוחא כהונה נוספת בתפקיד המנכ"ל.

כמה מחברי ההנהלה מחו על האופן שבו הועלה הנושא לדיון. "החלטה כזו חשובה מובאת כעוד סעיף בתקנון, לא מובן בעיני", אמר אורי תובל, נציג "הארץ" בהנהלת האגודה. גרשון גרשון, מהטלוויזיה החינוכית, תהה על כך שההחלטה מתבצעת סמוך לסיום הקדנציה של המנכ"ל. "לא נראה לך סביר להצביע כמה חודשים מראש?", שאל. "נראה כאילו אי-אפשר לדון", אמר שמעון וילנאי מרשת ב'.

"לקרוא לכך מחטף זו חוצפה", השיב היו"ר פז, "הדבר עמד על סדר היום". גרשון לא נסוג ואמר: "אני מוחה וחושב שלא תקין שההחלטה הובאה להצבעה בישיבת האגודה יומיים לפני תום כהונתו של מנכ"ל האגודה". אמנון נדב אמר: "אני מציע לגשת להצבעה. מי שלא מוצא חן בעיניו משפטית, שילך ויתמודד עם זה משפטית". בהצבעה שהתקיימה אושרה קדנציה נוספת לבר-מוחא. 9 הצביעו בעד, 2 נגד ואחד נמנע.