בעוד משפחת בן-צבי מתקרבת לאיבוד השליטה ב"מקור ראשון", "מעריב" ואתר nrg, נמשכים מאמציה לשלוט בנעשה בחברת תכלת תקשורת בע"מ, שנמצאת בשליטתה של שרה ג'ו, רעייתו של שלמה בן-צבי ובתו של איש העסקים קונרד מוריס.

חברת תכלת מוציאה לאור מגזינים שונים, בין היתר מגזינים של "מקור ראשון" ו"מעריב", ובהם "נשים", "סגולה", "את", "מעריב לנוער", "מעריב לילדים", ו"נשיונל גיאוגרפיק". בניגוד לשתי החברות המוציאות לאור את "מקור ראשון" ו"מעריב", תכלת אינה נמצאת בהקפאת הליכים אולם לאחרונה החל בחברה הליך לקראת פיטורים וצמצומים ונראה כי במקביל מתחולל בה מאבק על זהות ארגון העובדים היציג.

מו"ל "מעריב" ו"מקור ראשון" שלמה בן-צבי בבית המשפט המחוזי בירושלים, בדיון בבקשתו להקפאת הליכים ב"מעריב", 9.3.14 (צילום: "העין השביעית")

מו"ל "מעריב" ו"מקור ראשון" שלמה בן-צבי בבית המשפט המחוזי בירושלים, בדיון בבקשתו להקפאת הליכים ב"מעריב", 9.3.14 (צילום: "העין השביעית")

בשבוע שעבר הגיש ארגון העיתונאים של ההסתדרות, באמצעות עורכי הדין מורן סבוראי ואמיר בשה, בקשה לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב - יפו. לטענת הארגון, הנהלת חברת תכלת מתעלמת מפניותיו על אף שהוא הארגון היציג בחברה. הנהלת תכלת השיבה, באמצעות עורכי הדין יעל דולב וגיא גרשון, כי בימים אלה מתארגנים עובדי תכלת להקמת ארגון עצמאי משלהם, בנפרד מארגון העיתונאים של ההסתדרות, שבו לטענתם מאסו.

אמש הוגשה לבית-הדין בקשה מטעם שלוש עובדות בתכלת, שביקשו להיות צד להליך. מנהלת הפרסום ורד נעמן, עובדת מחלקת המנויים יעל קדלרון והעורכת הגראפית מאיה פיטוסי הודיעו באמצעות עו"ד עידית מילט-בר-עוז, כי בתקופה האחרונה החלו "במאמצים לקראת הקמת ארגון עובדים יציג", וכי הן אוספות חתימות על טפסי הצטרפות לארגון שלהם. בתגובה טענו בארגון העיתונאים כי השלוש מתנהלות "כמי שמנסות לתקוע מקלות בגלגלי התארגנות העובדים במשיבה ולהביא לכך כי המעסיק יהא המרוויח העיקרי מהליך זה".

"אנחנו ערב הודעה למעסיק על הקמת ארגון עובדים יציג בחברה", הודיעה היום עו"ד מילט-בר-עוז בדיון שנערך בבית-הדין. לטענתה, בידיה כבר 45 טפסים של עובדי תכלת, אשר ביקשו להצטרף לארגון שמקימות שלוש העובדות בחברה. "אם עוד לא הוקם ארגון לא ברור איך יש 45 טפסים", העירה באת-כוח ארגון העיתונאים עו"ד סבוראי. "אני לא אמרתי שאנחנו ארגון, אמרתי שאנחנו ארגון יציג", השיבה עו"ד מילט-בר-עוז, כך לפי פרוטוקול הדיון.

השופט אורן שגב הודיע כי לאחר קבלת תגובות הצדדים יפרסם החלטתו.

36372-03-14