"מקור ראשון" ואתר nrg יימכרו לחברת ישראל-היום-בע"מ, שבבעלות איש העסקים שלדון אדלסון ורעייתו ד"ר מרים אדלסון, תמורת 17 מיליון שקל, כך ביקש לאשר אמש רואה-החשבון חן ברדיצ'ב, הנאמן מטעם בית-המשפט לחברות המפעילות את "מקור ראשון" ו"מעריב".

ישראל-היום התחייבה בהצעתה להעסיק 114 מ-120 עובדי ההנהלה והמערכת העיתונאית של "מקור ראשון" לתקופה של לפחות 12 חודשים. כמו כן התחייבה החברה להעסיק 90% מהפרילנסרים של העיתון ואת כל 220 עובדי ההפצה לתקופה דומה. לגבי אתר nrg התחייבה ישראל-היום להעסיק 5 מ-17 העובדים לתקופה של שנה.

==

להורדת הקובץ (PDF, 7.72MB)

להורדת הקובץ (PDF, 2.19MB)

"בקשה דחופה" של נאמן בית-המשפט ל"מקור ראשון" ו"מעריב", המסמך המלא בשני חלקים

==

ברדיצ'ב ביקש מבית-המשפט המחוזי בירושלים לאשר את מכירת "מקור ראשון" ואתר nrg לישראל-היום לאחר תהליך התמחרות בן כמה שלבים. בשלב הראשון התעניינו 12 גורמים ברכישת העיתונים והאתר. לאחר שקיבלו את פרטי החברות מהנאמן, נותרו שישה מתעניינים.

ישראל-היום הציעה 12.5 מיליון שקל עבור "מקור ראשון" ו-3 מיליון שקל עבור nrg; ג'רוזלם-פוסט הציעה 7.5 מיליון שקל עבור "מקור ראשון" ו-1.5 מיליון שקל עבור nrg; טלנירי-שוקי-הון הציעה 401 אלף שקל עבור אתר nrg; אשדיר-פרסום-והפצה הציעה 5 מיליון שקל עבור "מקור ראשון"; לריסה-אחזקות הציעה 2 מיליון שקל עבור "מעריב", 4 מיליון שקל עבור "מקור ראשון" ו-750 אלף שקל עבור אתר nrg, וכיפה-שירותי-אינטרנט הציעה 70 אלף שקל עבור אתר nrg.

זאב קם, הכתב הפרלמנטרי של "מקור ראשון", בקמפיין עובדי "מקור ראשון" להצלת העיתון לאחר שנכנס להקפאת הליכים

זאב קם, הכתב הפרלמנטרי של "מקור ראשון", בקמפיין עובדי "מקור ראשון" להצלת העיתון לאחר שנכנס להקפאת הליכים, מרץ 2014

"לאחר עיון בהצעות שהוגשו עלה כי הצעתה של ישראל-היום לרכישת פעילות העיתון 'מקור ראשון' ולרכישת פעילות אתר האינטרנט nrg עלתה על הצעת שאר המציעים בכל הפרמטרים, וזאת באופן בולט ומשמעותי, הן בסכומה והן במספר העובדים שאותם היא התחייבה להמשיך ולהעסיק", כתב הנאמן לבית-המשפט.

באת-כוחה של ישראל-היום: "יש לי שאלה, זה שהם לא מוכנים לקחת ב-14 ואני כן אסכים לקחת ב-14 זה אומר שזכינו?". הנאמן: "כן". באת-כוחה של ישראל-היום: "אז אנחנו מוכנים לקחת ב-14 מיליון"

לדברי ברדיצ'ב, לאור זאת התכוון להמליץ ללא שהות על ישראל-היום כרוכשת העיתון והאתר, אולם באי-כוחה של ג'רוזלם-פוסט, החברה שבשליטת איש העסקים אלי עזור, ביקשו להעניק להם הזדמנות להגיש הצעה מעודכנת ומשופרת: 13.5 מיליון שקל עבור "מקור ראשון", 2.5 מיליון שקל עבור "מעריב" ו-4 מיליון שקל עבור אתר nrg.

לנוכח ההצעה המשופרת זימן אתמול ברדיצ'ב את נציגי שתי החברות למשרדו לפגישת התמחרות מכרעת. "אנחנו הגענו לכאן תחת מחאה", אמרה בפגישה עו"ד קרן רייכבך-סגל, באת-כוחה של ישראל-היום. "המועד להציע הצעות נגמר בשני אחר-הצהריים, וכל הצעה שהתקבלה אחר-כך היא בניגוד לדין. הגענו לכאן תחת מחאה והדלפות שהגיעו לעיתונות שהביאו לשיפור ההצעה שלהם [ג'רוזלם-פוסט] לא מקובלת עלינו" [כך במקור].

"אנחנו נתחיל עכשיו את ההתמחרות כאשר הסכום ההתחלתי [עבור 'מקור ראשון'] עומד על 14 מיליון שקל", הודיע בהמשך הדיון רו"ח ברדיצ'ב. "אנחנו לא מציעים 14 מיליון, נשארים בהצעה שלנו [13.5 מיליון]", הבהיר עו"ד מורן מאירי, בא-כוחה של ג'רוזלם-פוסט. "יש לי שאלה", אמרה עו"ד רייכבך-סגל, "זה שהם לא מוכנים לקחת ב-14 ואני כן אסכים לקחת ב-14 זה אומר שזכינו?". "כן", השיב רו"ח ברדיצ'ב. "אז אנחנו מוכנים לקחת ב-14 מיליון", הודיעה עו"ד רייכבך-סגל.

בהמשך החליט ברדיצ'ב לבטל את ההתמחרות על אתר nrg בשל חילוקי דעות עם ג'רוזלם-פוסט והודיע כי הצעת ישראל-היום לרכישת האתר היא הזוכה.

נכון לעכשיו, עידכן ברדיצ'ב את בית-המשפט, לא התקבלה הצעה כלכלית לרכישת "מעריב", אולם לדבריו, "קיימת אפשרות לקבל הצעות גבוהות יותר". על כן ביקש הנאמן להמשיך ולחפש בשלב זה רוכש ל"מעריב".

9712-03-14