מספר הדפים הנצפים מדי חודש בערוצי התוכן המרכזיים של אתר "וואלה" נמוך משמעותית ממה שניתן היה להסיק מדיווחים שפורסמו עד כה על תנועת הגולשים באתר. כך עולה מנתוני גלישה פנימיים שהגיעו לידי "העין השביעית".

לפי הנתונים האחרונים שפירסמה ועדת המדרוג באינטרנט, טרם פרישת "וואלה" מהוועדה והפסקת פעילותה, ביולי האחרון נצפו בכל אתר "וואלה" כ-401 מיליון דפים. מספר זה הציב את האתר במקום הראשון בדירוג הוועדה, עם מספר כפול של דפים נצפים מהאתר שבמקום השני – ynet. נתונים אלה היו עקביים, עם עליות וירידות מתונות, לאורך כל תקופת פעילות הוועדה.

אולם מנתונים פנימיים של אתר "וואלה" עולה כי מספר הדפים הנצפים בערוצי התוכן המרכזיים של האתר (חדשות, ספורט, סלבס, עסקים, תרבות, אוכל, בית, ברנז'ה, רכב, אופנה, גבר, יהדות, מגזין, טק, תיירות, זון ו"המהדורה") נמוך במידה משמעותית מ-401 מיליון. בפברואר האחרון נצפו בערוצי התוכן הללו כ-60 מיליון דפים בלבד. כ-23 מיליון דפים מהם נצפו בערוץ החדשות של האתר, כ-16 מיליון בערוץ הספורט וכ-6 מיליון דפים נצפים בערוץ הרכילות.

דפים נצפים ב"וואלה", פברואר 2014

דפים נצפים ב"וואלה", פברואר 2014, לפי מערכת מדידה פנימית של האתר

עוד עולה מהנתונים כי במהדורת החדשות של "וואלה", מיזם הדגל של האתר, שבו מושקעים תקציבים ומאמצים רבים, צופים גולשים מעטים ביחס לערוצים אחרים. מדור "המהדורה" באתר "וואלה" זכה לכ-980 אלף דפים נצפים בחודש שעבר ומספר צפיות הווידיאו במדור עמד על כ-328 אלף בלבד לאורך החודש כולו.

בסך-הכל נרשמו בחודש פברואר כ-7.5 מיליון צפיות וידיאו בערוצי התוכן של "וואלה", כ-4.4 מיליון מהן צפיות בסרטונים שהוטמעו בערוץ החדשות. לשם השוואה, לפי נתוני ועדת המדרוג, בחודש יולי האחרון נרשמו בכל אתר "וואלה" כ-12.1 מיליון צפיות בווידיאו.

יש להדגיש כי ככל הנראה, נתונים אלה מתבססים על מערכת פנימית שפותחה ב"וואלה" לפני שנים. מערכת זו אינה מתקדמת מבחינה טכנולוגית ואינה מנטרת גלישה ממכשירים סלולריים, המגלמת לטענת "וואלה" כ-40% מסך התעבורה באתר. בשל כך, ייתכן שהמספרים שהיא מספקת נמוכים לעומת מערכות אחרות שמנטרות את הגלישה באתר, דוגמת זו שהפעילה ועדת המדרוג או תוכנת אנליטיקס של גוגל.

עם זאת, גם אם לוקחים בחשבון כי הנתונים של המערכת הפנימית שהגיעו לידי "העין השביעית" נמוכים בעשרות אחוזים מנתונים שמספקות מערכות אחרות, עדיין בולט פער גדול בין סך הגלישה לערוצי התוכן של אתר "וואלה" לבין סך הגלישה לכלל האתר.

את הפער הזה ניתן להסביר בכך ששיעור ניכר מהדפים הנצפים ב"וואלה" נובע משימוש הגולשים בשירותים נלווים שמציע הפורטל, בעיקר שירותי הדואר האלקטרוני, שנחשב למצליח מאוד. בראיון שהעניק לאתר זה אמר המנכ"ל אילן ישועה שמספר המשתמשים הפעילים בדואר האלקטרוני של "וואלה" הוא 2.5–3 מיליון. הצפייה בעמודים של השירותים הנלווים של "וואלה" נלקחה בחשבון על-ידי ועדת המדרוג לאינטרנט, שכן גם הם, כמו ערוצי התוכן, חוסים תחת הדומיין walla.co.il.

ינון מגל, ינואר 2013 (צילום: משה שי)

ינון מגל, ינואר 2013 (צילום: משה שי)

אתר ynet, לעומת זאת, נכשל בניסיון להשיק דואר אלקטרוני משלו, וכיום אינו מציע שירות זה לגולשיו. אשר על כן ניתן להעריך אחרת את מיקומו של "וואלה" במקום הראשון של האתרים הישראליים הפופולריים ביותר, לפי ועדת המדרוג. אפשר כי התמקדות במספר הדפים הנצפים שאינם כוללים שירותים נלווים כמו דואר אלקטרוני תעלה את אתר ynet לדרגת האתר הישראלי הנצפה ביותר.

טענה דומה העלה לפני שנים אחדות אתר ynet עצמו, שהדגיש בפני מפרסמים כי למעלה מ-40% מהדפים הנצפים ב"וואלה" נובעים משירותי הדואר האלקטרוני שהוא מציע. הנתונים הפנימיים של "וואלה" מאששים טענה זו.

מיד אחרי שלושת הערוצים הבולטים של "וואלה" שנמנו לעיל, הנתונים הפנימיים של האתר לחודש פברואר מדרגים במקום הרביעי את ערוץ העסקים, עם כ-2.3 מיליון דפים נצפים, ואחריו ערוצי האוכל והתרבות, שזכו כל אחד לכ-2.1 מיליון דפים נצפים בחודש זה. ערוץ הברנז'ה של האתר זכה בפברואר האחרון לכ-593 אלף דפים נצפים.

עוד עולה מהנתונים הפנימיים כי מגזין סוף-השבוע של האתר, שהחל להתפרסם ביוני האחרון, זוכה להצלחה יחסית. בחודש שעבר זכה עמוד המגזין לכ-127 אלף עמודים נצפים במהלך סוף-השבוע שבו ראה אור גיליון מס' 30, כ-150 אלף עמודים בסוף-השבוע שבו פורסם גיליון 31 וכ-112 אלף עמודים נצפים בסוף-השבוע האחרון בחודש, שבו ראה אור גיליון 32.

שי מגל, המשנה למנכ"ל "וואלה", מסר בתגובה: "הנתונים בידיעה לא נכונים ומבוססים על אקסל חלקי, שכולל רק חלק מנתוני הטרפיק שנמדדים במערכת מדידה ישנה פנימית בת יותר מ-15 שנה ואשר יוצאת בימים אלו משימוש.

"נתוני האמת (על-פי מערכות מעודכנות כמו גוגל אנליטיקס) גבוהים בעשרות עד מאות אחוזים. כך לדוגמה מספר הדפים הנצפים באתר הוא 587 מיליון ולא 400 מיליון כפי שמופיע אצלכם. הניסיון שלכם לקבוע מגמות על-פי הטבלה החלקית הזו מגוחך ומעיד על חוסר הבנה מוחלט של תחום המדידה או מגמתיות.

"'וואלה!' היתה ונשארה האתר הישראלי המוביל בכל הפרמטרים. עובדה זו הוכחה במשך כל התקופה שבה פעלה ועדת המדרוג, כאשר גם אז הנתונים של המערכת הפנימית לא היו רלבנטיים ולו היו מגיעים אליכם הייתם מסיקים מהם מסקנות מוטעות".