האם עיתונאי רשאי לעבוד, במקביל לעבודתו במערכת של כלי תקשורת, גם כאיש יחסי-ציבור? תקנון האתיקה של מועצת העיתונות חורץ שלא – עיתונאי אינו יכול לעסוק ביחסי-ציבור או בפרסום, משום שעיסוקים כפולים אלה "מעוררים חשש או מראית עין לניגוד אינטרסים או להטעיית הציבור". עיתונאית ותיקה בקבוצת "ידיעות אחרונות", המציעה את שירותיה כיחצנית ופרסומאית, סבורה אחרת.

גאיה קורן מועסקת ב"ידיעות אחרונות" קרוב ל-25 שנה. לאחרונה הקימה אתר ועמוד פייסבוק שבהם היא מציעה את שירותיה כאשת יחסי-ציבור ויצרנית תוכן פרסומי. ללקוחות הפוטנציאליים מציגה קורן את עצמה כ"אשת תקשורת עם ניסיון, ידע וקשרים שאין כדוגמתם", שהשתתפה בתוכניות ששודרו בערוץ 2, בערוץ 10 ובערוץ האופנה (עבודתה ב"ידיעות אחרונות" אינה מוזכרת).

בין השירותים המוצעים ללקוחות מונה קורן "שירותי קופירייטינג וסלוגנים", "הקמה וניהול שוטף של דפי פייסבוק לעסקים" ו"שירותי תדמית עסקית בסרטוני וידיאו", תחום שבו הדגימה את כישוריה גם בכתבת תוכן שיווקי מוצהרת שפורסמה באתר ynet. בגרסאות קודמות של האתר הציעה קורן ללקוחות הפוטנציאליים גם שירותי "תוכן שיווקי ויראלי במדיה החברתית".

קורן, שנשאלה השבוע אם אין, לדעתה, ניגוד עניינים בין עבודתה בעיתון לעבודתה כאשת שיווק, אמרה כי מבחינתה אין סתירה. "הדבר הראשון שמנחה אותי בחיים, בכל תחום, זה אתיקה", מסרה קורן. "לא היה, אין ולא יהיה מקרה שבו אסייע בכתיבה או בעריכה לגורם כלשהו ואכתוב עליו בעיתון. זה ייהרג ובל יעבור מבחינתי. 'ידיעות אחרונות' זה הבית שלי".

כאמור, תקנון האתיקה אוסר על עצם העבודה במקביל בעיתונות וביחצנות, ללא תלות בשאלה אם ניגוד העניינים בא לידי ביטוי זה או אחר. כך או כך, חרף הצהרתה של קורן, השבוע אירעה זליגה בין האגף העיתונאי והאגף השיווקי בחייה. בבלוג שבו מוצעים שירותיה לציבור הרחב פורסמה ב-10.3.14 רשימה שיווקית על מנתח פלסטי שעליו כתבה בשנים האחרונות לעתים תכופות בכובעה העיתונאי (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7). ברשימה הודגש כי הפלסטיקאי מנהל "קליניקה פרטית מפוארת עם אלפי לקוחות מרוצים וחוזרים", וכי הוא "מומחה בעל-שם" המוציא תחת ידיו "תוצאות מרשימות" וזוכה להערכה רבה "הן בקרב פציינטים והן בקרב הקהילה הרפואית". זמן קצר לאחר הפרסום נמחק הפוסט.

כשנשאלת קורן מדוע פורסם בבלוגה מלל שיווקי המקדם אדם שעליו כתבה ב"ידיעות אחרונות" ובאתר ynet, היא מסבירה כי הפוסט נכתב בניסיון לסייע למנתח הפלסטי בדבר-מה, וכי הוא אינו לקוח שלה. המנתח עצמו, בשיחה עם "העין השביעית", אומר גם הוא כי מעולם לא שכר את שירותיה של קורן. לדבריו, הטקסט היחצני שפירסמה קורן בבלוגה היה חלק מניסיון שלה להסביר לו, ללא תשלום, כיצד לקדם את עסקיו בפייסבוק – תחום שהוא אינו בקי בו. "היא עובדת אצלי? הלוואי. אם אתה יכול לשכנע אותה, מחר אני לוקח אותה".

ב"ידיעות אחרונות" בחרו שלא להגיב.