לקראת חג הפורים הבא עלינו לטובה ולברכה נערך היום אירוע חגיגי בבית-הכנסת של רשות השידור שבבניין שערי-צדק. נוסף לברכה מפי מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם והרמת כוסית לרגל החג, הובטח לבאים דבר תורה מפי הרב יצחק בצרי.

הרב בצרי נודע בעבר כמי שאינו חושש להביע דעות גזעניות והומופוביות. כך, לדוגמה, בשנת 2006 השתתף יחד עם אביו, הרב דוד בצרי, בכנס שבו התבטאו השניים בגנות ערבים. "הערבים הם חמורים ובהמות. נחותים הם. רוצים לקחת את הבנות שלנו. ניחנים הם בזוהמה של ממש. יש טהור ויש טמא, והם הטמא", אמר הרב יצחק בצרי באותו מעמד. שנתיים אחר-כך הוגש נגדם כתב אישום בגין הסתה לגזענות, והשניים הודו באשמה במסגרת הסדר טיעון.

בשנת 2006, בראיון ל"מעריב", הבהירו השניים כי שפעת העופות פרצה בשל קיום יחסי מין הומוסקסואליים. "גם בחטאים קדומים בתורה נפגעו ראשית כל בעלי החיים", הסביר אז הרב יצחק בצרי. בהזדמנות אחרת הוסיף הרב בצרי כי הומוסקסואלים "עושים עוון גדול, והיו צריכים להתגלגל תשע פעמים עירומים בשלג כדי לתקן את עוונם החמור", והזהיר כי אם לא יעשו תיקון, "ייכנסו בעולם הבא לגיהנום שלג ויחזרו בגלגול הבא כשפנים וארנבות". על מצעד הגאווה בירושלים אמר: "זו לא סטייה או מחלה, אלא תועבה. אפילו בהמות לא מתנהגות כך. טוב תעשה המדינה אם תאסור אותם. אין מקום בעיר הקודש לתהלוכה שכזו".

מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם עם הרבנים הראשיים לישראל והרב יצחק בצרי, באירוע רשמי בבית-הכנסת בבניין הרשות בירושלים, 3.9.13 (צילום: רשות השידור)

מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם עם הרבנים הראשיים לישראל והרב יצחק בצרי, באירוע רשמי בבית-הכנסת בבניין הרשות בירושלים, 3.9.13 (צילום: רשות השידור)

 

זו אינה הפעם הראשונה שהרב יצחק בצרי מתקבל בכבוד ויקר על-ידי מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם. במאי האחרון היה הרב אחד מאורחי הכבוד בטקס הכנסת ספר תורה לבית-הכנסת בבניין רשות השידור. לקראת ראש-השנה האחרון התכנסו עובדי רשות השידור בבית-הכנסת לשמיעת דברי תורה, בין היתר מפי הרב יצחק בצרי.

מדוע רשות השידור מזמינה את עובדיה לשמיעת דברי תורה מפי רב שכזה? ברשות השידור סירבו להגיב. אולי החלטת המנכ"ל יוני בן-מנחם להזמין את הרב בצרי לאירועי הרשות נובעת מכך שגם הוא, כמו הרב בצרי, מבין כי על עוונות עבר יש לסלוח. הרי רק לפני שנה הסביר הרב בצרי כי ירידת שלג בירושלים היא "סימן טוב שנשלח מבורא עולם" ומשמעו "שהעוונות של עם ישראל נמחלים ונמחקים".