היום הודיע מו"ל ועורך "מעריב" ו"מקור ראשון" כי ביקש מבית-המשפט להכניס את "מעריב" להקפאת הליכים. ועד עיתונאי "מעריב" מטעם ארגון העיתונאים כינס את העיתונאים במערכת העיתון, ובערבו של יום פירסם את ההודעה הבאה:

"אנחנו מודאגים מאוד מהמגמה המסתמנת מהבקשה הזו, מגמה שכיוונה עשוי להיות שימור המותגים של 'מעריב' במקביל לפיטורי רוב עיתונאי 'מעריב'"

"ככל שהשעות חולפות הולכת ומתבהרת התמונה שעולה מבקשת הקפאת ההליכים שהגישה היום ההנהלה לבית-המשפט המחוזי בירושלים. בין השאר ההנהלה מבקשת מבית-המשפט לאשר לה למכור את אתר nrg, להפסיק להוציא את עיתון הבוקר, ולייבא חלק ניכר מהתוכן של 'מעריב' מתכלת ומ'מקור ראשון'. למעשה, הבקשה מנסה להפריד בין חטיבת המגזינים ו'מקור ראשון', שאמורות לשיטת ההנהלה להיות מאוחדות בחברת תכלת, לבין עובדי 'מעריב', שאמורים להישאר בחברת ביזנס חדלת הפירעון.

יושבי-ראש ועד עיתונאי "מעריב" חגי מטר וגבי גולדמן בכנס במערכת העיתון בעקבות בקשת המו"ל שלמה בן-צבי להקפאת הליכים, 5.3.14 (צילום: "העין השביעית")

יושבי-ראש ועד עיתונאי "מעריב" חגי מטר וגבי גולדמן בכנס במערכת העיתון בעקבות בקשת המו"ל שלמה בן-צבי להקפאת הליכים, 5.3.14 (צילום: "העין השביעית")

"אנחנו מודאגים מאוד מהמגמה המסתמנת מהבקשה הזו, מגמה שכיוונה עשוי להיות שימור המותגים של 'מעריב' במקביל לפיטורי רוב עיתונאי 'מעריב', בלי שיש אפילו ודאות שמשכורת פברואר ויתר החובות לעובדים ישולמו.

"עם זאת, צריך להבהיר שהבקשה היא רק בקשה, ואין להניח שבית-המשפט בהכרח יאשר אותה בדיוק כמו שהיא. בשעות האחרונות הגשנו באמצעות עו"ד גלילה הורנשטיין בקשה להצטרף כצד להליך ההקפאה, וגם נאמני 'מעריב הוצאת מודיעין' הגישו בקשה להעביר את הליך ההקפאה החדש הזה לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב ולקשור בינו לבין פירוק החברה הישנה. יש לנו הרבה מה להגיד על עתיד העיתון והאתר, על ההתחייבויות שניתנו לנו ולבית-המשפט, ועל החובה לעמוד בהן – ונגיד את כל זה לבית-המשפט. כפי שרובנו זוכרים מהסיבוב הקודם לפני כשנה וחצי, בהליך מסוג זה בסופו של יום רק בית-המשפט והנאמנים, ולא ההנהלה, הם שקובעים את מתכונת ההקפאה וגורל העובדים".

"בסופו של יום רק בית-המשפט והנאמנים, ולא ההנהלה, הם שקובעים את מתכונת ההקפאה וגורל העובדים"

את ההודעה חתם הוועד כך: "כמו שראינו בעתות מצוקה קודמות, כוחנו באמת ניכר באחדותנו, וחשוב שנישאר מחויבים זה לזו בימים הקרובים כדי להגן כמה שיותר על זכויותינו ועל מקום העבודה שלנו. תמכו בחבריכם, ופנו אלינו עם כל שאלה או בקשה. חשוב להדגיש: כולנו ממשיכים בינתיים לעבוד כרגיל ולהוציא את העיתון הטוב ביותר שאפשר, למרות כל הקשיים. אנחנו נמשיך לעדכן בהתפתחויות".

להורדת הקובץ (PDF, 2.03MB)